Najnowsze

  • 8 sierpnia 2019
  • wyświetleń: 1933

Dobry projekt na rollup

Materiał partnera:

Rollupy choć wydają się niepozorne, to potrafią skutecznie zwrócić uwagę wielu ludzi. Zwykle możemy je spotkać na różnego typu targach, wystawach, spotkaniach biznesowych czy szkoleniach. Aby świetnie pełniły swoją rolę trzeba zadbać o odpowiedni projekt już na samym początku i pamiętać o kilku obowiązkowych zasadach podczas ich tworzenia.

Dobry projekt na rollup


Od czego zacząć?



Cały mechanizm rollupa opiera się na obecności kasety na grafikę oraz listwy górnej, która służy do zamocowania całości. Od 3 do 5 cm grafiki będzie schowana pod mechanizmem, dlatego zaleca się dodanie 3 cm spadu od dołu, do standardowych wymiarów. Wymiary rollupa różnią się jedynie szerokością kasety - mogą wynosić 85 cm, 100 cm lub 120 cm, a stała wysokość to 200 cm. Taką dostępność rozmiarów oferuje firma OpenPrint, a cena rollupa zmienia się wraz z wymiarami. Kształt całości czyli prostokąt, ma duży wpływ na to jak wizualnie należy rozmieścić cały kontekst reklamy.

Rozmieszczenie informacji



Aby rollup spełnił swoje zadanie trzeba pamiętać o tym, jak widzi go odbiorca. To co pierwsze rzuca się w oczy to elementy, które są na górnej części powierzchni. Są mniej więcej na poziomie wzroku człowieka, dlatego też jest to pierwsze na co patrzymy.

Informacje w dolnych częściach są zwykle mniej czytelne, dlatego też trzeba zainteresować się ich odpowiednią ekspozycją. Dla zrównoważenia efektu dobrze by było gdyby grafika lub napis w dolnej części był większy od tych w górnej. Dotyczy to także bardziej wyrazistej i mocniejszej kolorystyki tej części.

Odległość



Zadbanie o wielkość i przejrzystość reklamy sprawi, że odległość, z której patrzy klient nie będzie problemem. Nieodpowiednie wykonanie projektu może sprawić, że podstawowych informacji nie będzie widać, a potencjalny klient nie podejdzie do stoiska, przez co może stać się klientem straconym. Idealna odległość z której dobrze widać rollup to standardowo kilka metrów.

Grafika



Rollup jest reklamą pionową, a do tego stojącą, dzięki czemu można w bardzo ciekawy wykorzystać takie ułożenie. Największe wrażenie sprawiają reklamy, które zawierają obiekty podłużne lub jeśli mają koncepcję zgranego podziału powierzchni. Doskonałym przykładem mogą być reklamy butelek, puszek, ludzi, czy nawet budynków.

Jeśli twórca projektu stawia na inne pomysły to nadal powinien pamiętać o uniwersalnej zasadzie. Mówi ona o tym, aby nie narzucać zbyt wiele elementów, głównie kolorowych na małą powierzchnię. Może to zrobić z reklamy całkowity chaos, przez co nie będzie czytelna i nie zainteresuje klienta. Dobry rollup powinien zachęcać do zapoznania się ze szczegółami oferty lub usługi, dlatego też nie należy przesadzić z ilością informacji w nim zawartą.

Jak zdobyć zainteresowanie klientów?



Projektując rollup najlepiej jest mniej więcej określić do jakiej grupy docelowej go kierujemy, co chcemy osiągnąć oraz jak pokażemy pragnienie klienta idealnego. Typ grafiki będzie się znacząco różnił w zależności właśnie od tych wytycznych, ponieważ inaczej trzeba skonstruować reklamę z protezami dla ludzi starszych, a inaczej z napojami dla młodzieży. Określenie tak wielu zależnych może stanowić problem, dlatego dobrze jest korzystać z usług profesjonalistów. Cena rollupa będzie zależna od jego rozmiaru, użytego materiału, a także wagi systemu.